Fagtekst: "Selvregulering"
1. Individuelt:
- 
	
Mange elever med skrivevansker har problemer med å komme i gang med skriving eller de har liten utholdenhet. Kjenner du igjen dette? Noter punkter.
 - 
	
Les teksten:
DocumentSelvregulering(1).pdf (447.76 KB) - 
	
Ta fram notatene og finn ut hvor dine elever har utfordringer eller hvor de har best potensial for utvikling; i planleggingen, produksjonen eller revisjonen.
 - 
	
Vi har vist hvordan læreren i undervisningen kan støtte eleven direkte, både gjennom god undervisning og individuell støtte. Men elevene kan ikke alltid ha individuell hjelp, de må bli selvstendige etter hvert. Ser du muligheter for å kunne stimulere elevenes selvregulering på de områdene du tidligere har pekt på at det stopper opp? Stikkord: Modellering, refleksjon, metasamtaler.
 
2. I små grupper:
- 
	
Samtal om og del det dere har kommet fram til.
 - 
	
Ser dere justeringer dere vil gjøre i skriveundervisningen?