Dialogisk rom i samfunnsfagundervisningen: Oppgave til neste gang

Følgende dialogiske regler er utviklet i samarbeid med lærere (Bugge og Dessingué, 2022, s. 106) og basert på forskning presentert under element 4 og 6. Test ut noen av disse reglene i løpet av et konkret undervisningsopplegg sammen med elevene dine og svar på følgende spørsmål: 

Hvordan ble disse reglene mottatt av elevene dine?  

Ble noen utsagn misforstått/ikke forstått? Hvilke? 

Trenger denne listen justeringer/endringer? Evt. Hvilke? 

Prioriter med elevene dine de 5 reglene som bør prioriteres i undervisning  

(Bruk plakatene + word-dok med tabell) 

Image
En liste med ferdigheter for å utvikle og tilegne seg kritisk tenkning i dialogisk undervisning
Image
En liste med ferdigheter for å utvikle og tilegne seg kritisk tenkning i dialogisk undervisning
Image
En liste med ferdigheter for å utvikle og tilegne seg kritisk tenkning i dialogisk undervisning
Image
Evalueringsskjema
Image
Evalueringsskjema