Vegen vidare: Leseforståelse gjennom helhetslesing
- 
	Ta utgangspunkt i de sentrale spørsmålene for denne ressursen om elever med IOP i de fleste fag. Diskuter hva dere har prøvd ut i praksis knyttet til disse spørsmålene og erfaringer dere har gjort dere i språkløyperarbeidet. - 
		Hvordan øke elever med generelle lærevansker sin deltakelse og selvstendighet gjennom lesing og skriving? 
- 
		Hvordan bidrar skolens holdninger og språk til elevenes positive utvikling? 
- 
		Hvilket potensiale ligger i å vektlegge arbeid med tekster som brukes i dagliglivet? 
- 
		Hvordan drive god lese- og skriveopplæring på begynnernivå for ungdom med generelle lærevansker? 
 
- 
		
- Diskuter hvordan skolen kan samarbeide for å fortsette arbeidet med å styrke læringen og tilrettelegge for elever med IOP i de fleste fag.
Bruk gjerne IGP: Først individuelt (2 min med individuell tenking/skriving), deretter gruppediskusjon der alle deler tankene/stikkordene sine, til slutt deling i plenum.
 
 
 
 
 
