Kunnskapsutvikling gjennom samtaler: Refleksjon og oppdrag

Bruk 30 minutter der dere går sammmen i grupper og diskuter refleksjonsspørsmål og oppdrag.

Ha en kort felles oppsummering av oppdraget til slutt.

Refleksjon (individuell - gruppe):

• Hvilke fordeler kan det ha for meg som lærer å delta på slike møter som vist på filmen?
  • I hvilken grad har vi kultur for å utfordre hverandre på vår skole?
  • Hvordan kan vi utvikle et samarbeid der vi gir hverandre konstruktiv og læringsfremmende respons?

Oppdrag:(gruppe - plenum):

• Formuler minst fem utforskende spørsmål vi mener er viktige å stille hverandre når vi skal samarbeide om lesing og skriving (som f.eks. "Hva skal elevene lære av dette opplegget?" "Hvorfor har du valgt å gjøre det på denne måten?" osv.) Disse spørsmålene skal vi siden ha med oss og bruke når vi arbeider sammen med Språkløyper.
  • Spørsmålene skal til slutt presenteres i plenum.

Under "nedlastninger" kan du laste ned presentasjon for hele økta "Kunnskapsutvikling gjennom samtaler" (PowerPoint).